Prva mobilnost - tečaj u Pragu
Prva mobilnost - tečaj u Pragu
Odgojiteljice DV Radost Tea Lakotić i Melanie Pažanin sudjelovale su na prvoj planiranoj mobilnosti projekta "Vrtić za sve, sada i u budućnosti" financiranog od strane Agencije za mobilnost i programe EU.
Riječ je o projektu u sklopu programa Erasmus+; ključna aktivnost 1 za područje odgoja i općeg obrazovanja. Na petodnevnom tečaju "New ways to teach STEM and screenless ICT for teachers" održanom u Pragu u listopadu 2023. godine sudjelovali su stručni djelatnici vrtića i škola Hrvatske, Portugala, Latvije, Estonije i Slovačke. Cilj tečaja bio je proširiti znanja i poglede vezane za STEM i računalno razmišljanje i obrazovanje odgojitelja i učitelja. Polaznici su imali priliku upoznati neke nove načine uvođenja STEM (science, technology, engineering, mathematics) te ICT (information and communication technology) aktivnosti u vrtiće i prvi razred osnovne škole bez korištenja ekrana (dob od 4 do 8 godina).
Sudjelujući u praktičnim radionicama, stavljajući se u ulogu djeteta, imali su mogućnost istraživanja, izgradnje i stvaranja tehničkog svijeta, počevši od osnovnog nacrta kuće (vodovodni i električni sustav), postupno napredujući do programiranja robota. Razgovaralo se na koji način uključiti djecu i objasniti im procese s kojima se susrećemo svakodnevno npr.: Kako nastaje električna energija?; Kako izgleda grad iz ptičje perspektive?; Čemu služe tornjevi? i sl.
RAZMJENA ISKUSTVA
Ovakvim pristupom učenju djeca dobivaju priliku iskustveno se upoznati sa zanimanjima poput vodoinstalatera, električara, inženjera, urbanista ili arhitekta. Na ovaj način stečeno znanje vidjelo se u praksi prilikom posjeta praškim vrtićima MŠ Plamínkové i MŠ Kotorská.
Tijekom aktivnosti u vrtićima djeca su čitajući nacrte konstruirala kuće, uređivala interijer kuće te gradila izdržljive mostove. Za gradnju su kao materijal korištene Lego kocke, a čvrstinu mosta imali su priliku provjeriti hodajući po njemu.
Drugi dio tečaja odnosio se na ICT (information and communication technology) odnosno na koji način djeci približiti pametne uređaje i mogućnosti koje nudi Internet bez korištenja ekrana (digitalnih medija). Raspravljalo se o važnosti provjeravanja informacija pronađenih na Internetu, zašto je potrebno biti oprezan prilikom objavljivanja sadržaja, kako fotografija putuje s jednog pametnog uređaja na drugi i sl. Sudionici su imali priliku razgledati prostor i materijale vrtića te su razmjenom iskustava dobili uvid u vrtićku praksu drugih zemalja.
UPOZNAVANJE DRUGIH KULTURA
Slobodno vrijeme iskoristili su za upoznavanje kulture Praga i posjetima raznim institucijama: Lego muzej, Muzej osjetila i Black Light Theatre, razgledali su znamenitosti Praga poput Praškog dvorca, Karlovog mosta, Katedrale sv. Vida, Astronomskog sata i Narodnog muzeja te isprobali tradicionalnu prašku kuhinju. Program edukacije omogućio je odgajateljima i učiteljima bolje razumijevanje robotike, jačanje digitalnih kompetencija, upoznavanje drugih kultura te su stečena nova znanja o tome kako djeci na praktičan i zabavan način približiti teme koje se (samo) čine apstraktne, ali su primjenjive u radu s djecom te pomažu u razvoju kritičkog mišljenja, poboljšavaju znanstvenu pismenost te stvaraju nove generacije budućih inovatora.