puzzle
projekti

E-twinning

Područni objekt Jadranovo već duži niz godina provodi Montessori program. Odgojitelji aktivno sudjeluju u različitim Montessori edukacijama te dobivena znanja primjenjuju u radu s djecom. U pedagoškoj godini 2023./24. se skupina Ribice iz Jadranova, na poziv Tamare Moguljak Radić, odgojiteljice mentorice iz DV Trešnjevka iz Zagreba, uključila u E-twinning projekt "Put oko svijeta na Montessori način".
E-twinning je digitalna platforma koja omogućuje razmjenu iskustva, međunarodnu suradnju i stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika. U projektu kojem smo se pridružili sudjeluje nekoliko dječjih vrtića iz Hrvatske i jedan iz Grčke, a zajednička poveznica nam je upravo Montessori program.
Cilj projekta je zajedničkim idejama i aktivnostima, na nov i kreativan način, približiti djeci kontinente (njihov položaj, floru i faunu, stanovništvo, zastave, državu, jezik, kulturu, tradiciju, arhitekturu i gastronomiju).
Izradom loga za projekt i putovnice za svako dijete započeli smo našu pustolovinu koja traje od listopada 2023. do svibnja 2024. godine. Kroz Montessori vježbe djeci se predstavlja koncept drugih kultura i običaja te posebitosti zemalja.
Dosad smo "putovali" Australijom i Sjevernom Amerikom. Djecu su najviše privukle likovno-manipulativne aktivnosti izrade znamenitosti (Sidney Tower Eye, Sidney Harbour Bridge), glazbala (domoroci Australije - didžeridu), kao i praktične (slaganje jela po receptu - Vilinski kolač, Pavlova torta, hamburger, tortilla, buritto) i likovne umjetnosti točkanja (Aboridžini), izrade pinjate (Meksiko, Sjeverna Amerika).
Klasifikacijskim karticama (trodijelne kartice – slika/riječ, slika, riječ), karticama za imenovanje s predstavničkom karticom (slikovne kartice), kao i drugim Montessori materijalima iz svih drugih područja (smeđe stepenice, valjci u bojama, brojevne gredice, brojke i žetoni i dr.) smo na različite načine pokušali djeci približiti kulturu posjećenih kontinenata te ih potaknuti na učenje kroz igru.
Projekt nam omogućuje jačanje postojećih kompetencija i stjecanje novih. Svi zajedno spoznajemo koliko različitosti nas okružuje, učimo o toleranciji i važnosti prihvaćanja drugačijeg. Veselimo se predstojećim putovanjima i virtualnim druženjima s djecom i odgojiteljima drugih vrtića.