12. svibnja 2021.

Sudjelovanje na znanstveno-stručnoj konferenciji

Sudjelovanje na znanstveno-stručnoj konferenciji

Odgojiteljica-mentorica Daniela Car Mohač i odgojiteljica-savjetnica Sandra Miculinić su 23. i 24. travnja 2021. godine sudjelovale na svjetskoj online konferenciji teoretičara i praktičara ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja “Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj” u organizaciji profesionalne zajednice učenja ENNEA.

Konferencija je započela uvodnim pozdravom prof.dr.sc. Edite Slunjski te uvodnim predavanjem prof.emeritusa Petera Mossa (UCL Institute of Education, University College London).

Prvoga dana kongresa održana su tri plenarna predavanja, i to: Mare Krechevsky “Činiti učenje vidljivim u ranom djetinjstvu, snaga grupnog učenja”; Suzanne Axelsson “Inspiracija, a ne kloniranje: Reggio Emilia pristup u vlastitom kontekstu. Kako me Reggio Emilia pristup inspirirao u švedskom predškolskom kontekstu?” te Roberte Pucci “Atelijer: sigurno mjesto za razvoj kreativnih odnosa sa svijetom”.

Subota, drugi dan konferencije, nastavljena je plenarnim predavanjima Johna Nimma “Građanska prava i participacija djece rane dobi: Refleksije Reggio inspiracije u svjetlu različitih globalnih konteksta”; Linde Mitchell “Putevi izgradnje pripadanja za izbjegličke i imigrantske obitelji kroz rani odgoj i obrazovanje”; Alexandre Gunn “Tkanje od tri desetljeća:obećanje, praksa i političke refleksije o djelovanju The Wharikia u novozelandskom ranom odgoju i obrazovanju”, Maje Ljubetić “Uporni tragači – (samo)vrednovanjem do kvalitete ustanova ranoga i predškolskoga odgoja (hrvatski primjer)”, Jovane Marojević “Odnos moći u interakcijama odrasli – dijete: preispitivanje mogućnosti autentičnog življenja u vrtiću”; Marije Bartulović i Barbare Kušević “Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja” te Edite Slunjski “Razvoj kurikuluma utemeljenog na perspektivi djeteta:hrvatska iskustva”.

Između predavanja uslijedili su video zapisi (prakse vrtića) – prikaz različitih konteksta života i rada vrtića: “Vrtić kao mjesto istraživanja, suradnje, fascinacije”; “Mozaik vrtićkih aktivnosti”; “Prikaz planiranja i nadogradnje materijalnog konteksta u ateljeu” te “Prikaz projekta Gradilište”.

Sva predavanja i video zapisi bili su vrlo poticajni.
Popodnevni dio drugoga dana konferencije organiziran je kroz rad u sesijama:

  1. Prostorno-materijalni kontekst vrtića i aktivnosti djece
  2. Projekti s djecom kao oblik integriranog kurikuluma
  3. Razvoj refleksivne prakse u vrtiću
  4. Osnaživanje partnerstva s roditeljima i zajednicom
  5. Prikazi alternativnih pedagoških ideja i koncepcija

Daniela Car-Mohač i Sandra Miculinić su aktivno sudjelovale u sesiji pod nazivom Osnaživanje partnerstva s roditeljima i zajednicom s izlaganjem pod nazivom “Razvoj partnerskih odnosa u ustanovi ranog odgoja – iskustva Dječjeg vrtića Radost Crikvenica”.

Svjesne značaja partnerskih odnosa ustanove i obitelji kao važnog preduvjeta optimalnog razvoja i odgoja djeteta u vrtiću, važnosti koju odgojitelji imaju u poticanju roditelja na uključivanje i razvijanje partnerstva te pružanju podrške roditeljima u odgoju, prezentirale su vlastita iskustva u postizanju partnerstva, modalitete suradnje, kao i dobrobit za sve dionike odgojno obrazovnog procesa u Dječjem vrtiću Radost Crikvenica. U svome izlaganju kolegice su se osvrnule i na činjenicu da su kroz projekt “Radost za radost” omogućene edukacije koje su osnažile pedagoške djelatnike našeg vrtića u korištenju digitalnih oblika komunikacije što je bilo od velike važnosti za održavanje povezanosti s obiteljima u uvjetima pandemije.

Svoja iskustva i saznanja s Konferencije te izlaganje “Razvoj partnerskih odnosa u ustanovi ranog odgoja – iskustva Dječjeg vrtića Radost Crikvenica” prezentirat će ostalim kolegicama u Dječjem vrtiću Radost te na taj način potaknuti promišljanje o mogućim načinima unapređenja kvalitete odgojno-obrazovne prakse.
Sudjelovanje na konferenciji financirano je iz projekta” Radost za radost”.

Zadnje objave