Školjkice i projekt "Kamen"
Školjkice i projekt "Kamen"
Djeca uče u svim okruženjima i situacijama. Upravo neposredno okruženje nudi bezbroj sadržaja za učenje. Ukoliko pažljivo pratimo interese i aktivnosti djece, iz naizgled običnih situacija, može nastati vrijedan projekt u kojem će profitirati i djeca i odrasli.
Jedna takva situacija bila je kad je dječak bacio kamen i njime pogodio svog prijatelja. Poveo se razgovor: "Čemu služi kamen?"
Daris: Da bude na plaži, a ne da se baca!
Filip: Od kamena možeš raditi bilo šta, možeš čak i raketu.
Niko: Sagraditi i kuću.
Filip: Ne možeš krov, jer će se srušiti.
Niko: Pa samo zidove, a za krov ti trebaju daske.
Mia: Od velike grote možeš sagraditi kuću, al ona je jako teška pa ako ti padne na nogu dereš se do mjeseca.
Filip: Dvorci su ti sagrađeni od velikog kamenja.
Mia: Sjetila sam se, kad dva kamena grebeš jedan o drugi možeš upaliti i vatru!
Filip: Kamen ti može biti i kao uteg!
Djeca su promišljala tražeći odgovore, otkrivala i dolazila do spoznaja o značaju kamena. I sama su osvijestila ulogu kamena u svojim simboličkim igrama, izrađivala društvene, manipulativne i didaktičke igre, upoznala igru "Na kamenci" koju su nekad igrale none i nonići kada su bili mali. Spoznala su važnost kamena u primorskom kraju pri gradnji gromača, cesta, mostova, kuća, dvoraca… Okušala su se u imitativnim igrama građenja i konstruiranja riječnim plošnim oblutcima pri čemu su otkrivala i spoznavala zakonitosti fizike kao i razvijala poštovanje prema vlastitom i tuđem radu. Uspoređivala su svoje "građevine" s građevinama svjetske baštine pri čemu su pokušala otkriti i shvatiti način gradnje teškim kamenim blokovima. Monumentalne građevine budile su želju za otkrivanjem načina života i rada tadašnjih stanovnika.
Provodeći ovaj projekt "Kamen" djeca su promijenila svoje shvaćanje kamena kao objekta. Od početne želje da ga uhvate i bace, kamen je dobio posve drugi smisao. Postao je sredstvo mogućnosti igre, otkrivanja i spoznaje ne samo o prošlosti života i rada ljudi već i postanka planeta Zemlje.