25. svibnja 2017.

Projekt "Kuća"

Projekt "Kuća"

Skupina dječaka u skupini Školjkice u Dramlju su tijekom cijele pedagoške godine pokazivali pojačani interes za aktivnosti i igre građenja. Prilikom igre koristili su različite ponuđene materijale (oblikovani i neoblikovani pedagoški materijal), ali su, isto tako, postupno počeli donositi i druge materijale i opremu od kuće – kacige, radna i zaštitna odijela i sl.
Kroz razgovore s djecom, ali i slušanjem njihovih međusobnih dijaloga, odgojitelji dobivaju informacije što im je sve potrebno za “rad” te postupno obogaćuju centar gradnje novim i raznovrsnim materijalima i alatima za gradnju, kako bi obogatili dječju igru i omogućili proširivanje interesa i mogućih smjerova igre i učenja.

Od novounešenih materijala najveći intreres djece privukli su alati (metar, vaservaga, alati – čekići, kliješta, stirodur, stiropor, letvice i dr.). Polako se interes djece usmjerio u pravcu gradnje kuće. U prvoj fazi projekta dječaci su napravili nacrte (idejni plan kuće, finalni izgled fasade i dvorišta, nacrt temelja, nacrt za kabele i hidrant, nagib krova, slivnik, nacrt vanjskog – dvorišnog zida), a potom krenuli u gradnju. Prvotno su kuću napravili od kartona, a zatim se dali u gradnju kuće od stiropora, stirodura, kartonskih rola te daščica i laminata, koristeći i drvene okvire – paravane kao okosnicu kuće.

Kako im je bio potreban i dodatni alat, samostalno su izradili nacrte za potreban alat (motorka, rivač za beton, skakavac, štemalica), a potom ga i izradili koristeći neoblikovani materijal (kartonske kutije, kartonske rolice, žutu traku). Izradili su i dizalicu te prikolicu za građevni materijal, kako bi si olakšali transport potrebnog materijala.

Tijekom gradnje kuće nailazili su i na poteškoće, rušenja i puknuća materijala, no to im je samo bio dodatni poticaj za daljnja promišljanja i iznalaženja kvalitetnijih rješenja za gradnju. U tim bi situacijama “proučavali” prvotne nacrte, prepravljali ih i mijenjali, te nastavljali gradnju. U takvim su situacijama zatražili pomoć ili savjet našeg domara – barba Damira.
Čitavo vrijeme rada na projektu “Kuća” evidentna je visoka razina suradnje među djecom te zajedničkog promišljanja i slijeđenja vlastitih, ali i tuđih ideja. Uz kreativnost, inicijativnost i inovativnost, to je ujedno i najveća vrijednost ovog projekta.