4. svibnja 2022.

Eko tjedan u Pačićima

Eko tjedan u Pačićima

U jasličkoj skupini "Pačići" i ove godine zabilježen je Eko tjedan različitim aktivnostima. Reciklirali smo različite materijale kojeg su nam donijeli roditelji iz skupine. Djeci su ponuđene likovne aktivnosti za koje su nam bile potrebne plastične boce, malo tempere i puno mašte, pa je stoga nastao i naš "Šareni vrt".

Za vježbanje fine motorike, tj. prstića, također su nam pomogle razne ambalaže, čepovi i štapići. Kroz istraživačku aktivnost djeci smo pokazali važnost razvrstavanja otpada, kao i brigu o čistoći mora i životinja u moru.

Poklopce raznih staklenki iskoristili smo za dopunu našeg glazbenog centra. Poslužili su nam i poklopci od vlažnih maramica koje smo postavili na ogledalo sa dječjom slikom, što djetetu omogućava istraživanje, pogled na svoju sliku kao i sebe u ogledalu.

Poticaji poput pedagoški neoblikovanog materijala, ambalaže ili otpada koji se može ponovno iskoristiti kao i interakcija s takvim poticajima djetetu omogućuje ulazak u svijet "što ako" koji promiče divergentno razmišljanje koje dovodi do rješavanja problema i teorijskog rasuđivanja. Djeca obično odabiru one igre i aktivnosti koje potiču njihovu znatiželju i daje poticaj njihovoj mašti i kreativnosti. Pedagoški neoblikovani materijal može se opisati materijalom kojim dijete može na više načina manipulirati, otkrivati njegove različite načine primjene, te ga nestereotipno koristiti.

Takvi materijali nemaju "upute za korištenje", razvijajući kod djeteta kognitivne i socioemocionalne vještine. Nadalje, takav materijal potiče razvoj inovativnosti, socijalnu kompetenciju djeteta koja se razvija u međusobnim interakcijama među djecom ili djecom i odraslima. Materijali su stoga: za djecu zadivljujući izvor novih spoznaja i učenja, otvoreni za neograničene načine korištenja i ideja te pokretni kako bi bili dostupni za različite oblike manipuliranja njima.

Razvijanje ekološke osjetljivosti djece u odgojno-obrazovnim ustanovama dugotrajan je i složen proces za čiji su razvoj nužne ekološke aktivnosti. Odgoj i obrazovanje za okoliš u predškolskim ustanovama predviđa aktivno uključiti dijete u procese doživljavanja, spoznavanja i vrednovanja okoliša te svih njegovih čimbenika, međusobnih interakcija i ovisnosti. Djeci je potrebno poticati ekološku svijest na način da im se ukazuje na povezanost njih samih s prirodnim okolišem. U takvom odgojnom procesu dijete će razviti vještine potrebne za razumijevanja ovisnosti čovjeka i okoliša te razviti učinkovite strategije za kritičko primanje informacija i komuniciranje u okolišu, o okolišu i za okoliš.