3. veljače 2021.

Edukacija “Izvan okvira – u praksi”

Edukacija “Izvan okvira – u praksi”

Edukacija “Izvan okvira – u praksi” organizirana je pri udruzi Ennea. Ennea je profesionalna interdiciplinarna zajednica učenja sustručnjaka u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (platforma namijenjena zajedničkom učenju praktičara i znanstvenika).

U ožujku 2020. godine odgajateljice Melita Čop i Tea Mikanović započele su s ovim modulom od deset susreta čija su se prva tri susreta održala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu a ostalih pet susreta putem online platforme Google Meet zbog nepovoljne epidemiološke situacije. Susreti se održavaju jednom mjesečno. Voditelji edukacije su prof. dr. sc. Edita Slunjski i prof. Iva Debeljak te suradnici.

Kroz edukaciju odgajateljice su sudjelovale u predavanjima, radionicama i raspravama koje su obuhvaćale teme s kojima se odgajatelji svakodnevno susreću u svom radu. Ističu se teme poput suvremenog pristupa poučavanju djece, razvoj odnosa s djecom, umijeće slušanja i razumijevanja, dokumentiranje aktivnosti, suvremene uloge odgajatelja i dr.

djeca

Pohađanje edukacije odgajateljicama je omogućilo drugačiji (“izvanokvirni”) pogled na cjelovito organiziranje aktivnosti, vrednovanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada, kao i na nove oblike dokumentiranja aktivnosti i procesa učenja djece rane i predškolske dobi. Sudionici edukacije aktivno su sudjelovali na svakom susretu prezentirajući svoja iskustva i primjere iz svakodnevnog rada. Kroz vježbe na svakom susretu odgajateljice su imale priliku steći znanja o oblicima i namjeni dokumentiranja i navedena znanja primijeniti u praksi, iz čega su proizašli radni materijali.

Radni materijali prikupljeni za vrijeme edukacije mogu se koristiti svakodnevno u odgojno-obrazovnom radu, počevši od drugačijeg pristupa pisanju obavezne pedagoške dokumentacije, svrhovitijim raspravama na refleksijama odgojno-obrazovne prakse i vođenja razvojnih mapa djece. Bliskom suradnjom s ostalim sudionicima edukacije osnovana je radna grupa čiji je glavni cilj rasprava o aktualnoj temi u ustanovama ranog i predškolskog odgoja – refleksija odgojno-obrazovne prakse, čiji će se rezultati biti tek vidljivi.

materijal

Radionice i rasprave koje su još uvijek u trajanju odgajateljicama pomažu u boljem shvaćaju i razumijevanju svoje uloge u učenju, rastu i razvoju djece, građenjem sebe kao profesionalca- odgajatelja refleksivnog praktičara čime se direktno radi na boljitku djece u odgojno-obrazovnim skupinama.