10. ožujka 2021.

Djeca u stvarnom i virtualnom svijetu

Djeca u stvarnom i virtualnom svijetu

Vrtićke skupine “Školjkice” i “Sunašca” su se uključile u testiranje multimedijalnog priručnika o medijskoj pismenosti za mlađe uzraste, na poziv Saveza Društava Naša djeca Hrvatska. Priručnik je namijenjen odgajateljima/učiteljima koji uvode svoju djecu u svijet medija, a sastavni dio priručnika je slikovnica “Medijska pismenost za najmlađe” i video materijal.

Praktične vježbe koje prate sadržaj slikovnice djeci omogućavaju spoznavanje razlike između svijeta zbilje i svijeta medija koji ih u velikoj mjeri može zbuniti, zabaviti, preplašiti ili zabrinuti. Djeca su npr. uspoređivala stvarni dio tijela (svoj nosić) s njegovim medijskim predodžbama, te upoznavala razliku između ilustracije, fotografije, videa i stvarnosti. Koristeći dodir i sluh opažala su rad svog srca, uspoređivala stvarno srce sa simbolom i crtežom srca. Upoznala su riječi kao znakove, koristila ih za označavanje nevidljivih stvari, razlikovala stvarne osjećaje od znakova za osjećaje, te kreirala jezični i likovni znak za vlastiti osjećaj.

djeca

ŠTO VI GLEDATE NA KOMPJUTERU, INTERNETU? SMIJU LI SVE GLEDATI DJECA ILI JE NEŠTO SAMO ZA ODRASLE?
SARA: Gledam Zig i Sharka, Tik Tok, engleske pjesme…
MIA: Nije baš dobro toliko puno gledati. Neki strašni filmovi su samo za odrasle, ali sam ja gledala tri horora!
ROKO: Ako puno gledamo možemo pokvariti oči.
LUKA: Da, i onda moraš dobiti naočale.
DORA: Djeca smiju gledati crtiće, a odrasli filmove i horore.
ROKO: Moj bratić voli gledati Harry Pottera, tako da vidite da su i filmovi za male.
LARA: Da, ali dječji filmovi!

ŠTO JE INTERNET?
DAVID: Nešto za gledanje mobitela, da ne šteka!
NIKO: Kad se spojiš na vezu da imaš signala.
ROKO: I na mobilnu mrežu.
SARA: Neka kao aplikacija kroz koju možeš gledati mobitel, televiziju i tako…
LARA: I tablet! Ja preko interneta gledam YouTube.

djeca

Prvi multimedijski priručnik za djecu predškolske i rane školske dobi
Savez društava Naša djeca Hrvatska predstavio je prvi multimedijski priručnik za djecu predškolske i rane školske dobi – Medijska pismenost za najmlađe autorice Alme Čakmazović.
Priručnik i video nastali su zahvaljujući suradnji četiri institucije: sunakladnici su Savez društava Naša djeca i Učiteljski fakultet u Zagrebu, a projekt je sufinanciran sredstvima Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a.
Ilustracije za slikovnicu je napravila je Petra Zlonoga, za video ih je animirao Goce Vaskov, dok je za produkciju zaslužna Livada produkcija.

Multimedijski priručnik je dio virtualnog repozitorija drugog obrazovnog materijala Agencija za odgoj i obrazovanje. Materijali su prilagođeni djeci od pet do osam godina, a uz njih djeca, kroz interakciju i iskustveno učenje, mogu usvojiti prve spoznaje o medijima i razlikama između vlastitog iskustva, onoga što su sami doživjeli te onoga što im je stiglo posredno, putem medija i u obliku simbola.
Video o medijima napravljen je s titlovima kako bi ih mogla pratiti djeca s poteškoćama sluha.

Pozivamo vas da na stranici Saveza DND preuzmete priručnik i podijelite materijale u vrtiće i niže razrede osnovnih škola u svojim lokalnim sredinama: https://savez-dnd.hr/prvi-multimedijski-prirucnik-o-medijskoj-pismenosti-za-najmlade/.
Ponosni smo što smo kroz testiranje priručnika mogli dati svoj mali doprinos njegovom stvaranju.

Zadnje objave