16. listopada 2017.

BrainGym u vrtiću

Što je to BrainGym? Jednostavno rečeno, to je gimnastika za mozak, odnosno metoda aktiviranja mozga za učenje pomoću kretanja. Tehniku je osmislio znanstvenik Paul Dennison 1969. godine. BrainGym se sastoji od 26 jednostavnih, ciljanih aktivnosti koje rezultiraju znatnim poboljšanjima koncentracije, pamćenja, čitanja, organiziranja, slušanja i koordinacije.
BrainGym se temelji na tri osnovna pravila:
– učenje je prirodna aktivnost koja donosi radost i traje cijeli život
– teškoće ili tzv. “blokade u učenju” nisu ništa drugo nego nemogućnost nošenja sa stresom i neizvjesnošću novih zadataka
– svi smo mi na neki način “blokirani” jer nismo naučili kako se kretati.

Usklađeno funkcioniranje svih područja mozga dovodi do poboljšanja motoričke koordinacije, koncentracije, pažnje i pamćenja, školskih vještina (pisanja, čitanja, matematičkih i jezičnih vještina), organizacijskih vještina, logičkog mišljenja i razumijevanja, emocionalne ravnoteže, smanjuje napetost i hiperaktivnost…
Prije vježbanja obavezno treba popiti nekoliko gutljaja vode. Voda je dostavljač kisika svakoj stanici u tijelu. Voda je i presudna za pravilno korištenje bjelančevina u tijelu i za razvoj živčane mreže tijekom učenja. Skupine Tići i Smješkići pod vodstvom fizioterapeuta vježbe izvode redovito na sobnoj terasi, u dvorištu i na različitim vanjskim prostorima.

Kontinuiranom i ciljanom upotrebom pokreta Brain Gyma djeci pružamo mogućnost učenja na primjeren način, a svakom pojedinom djetetu da probudi vlastiti potencijal i iskoristi ga u potpunosti. Pozitivni rezultati Brain Gyma dugoročni su i vidljivi u svakodnevnom funkcioniranju djece urednog razvoja i djece s teškoćama.

BrainGym

Ispod su neke od vježbi.

LIJENE OSMICE
Ispružite ruku s palcem podignutim prema stropu. Polako i ujednačeno ocrtavajte palcem u zraku oblik velike ležeće osmice. Očima pratite kretanje palca. Vrat je opušten, glava je uspravna i blago se kreće u obrisu osmice.

KVAČENJA
U stojećem položaju postavite oba stopala na pod u ravnini. Prekrižite lijevi gležanj preko desnog. Zatim ispružite ruke ravno ispred sebe i prekrižite lijevo zapešće preko desnog, tako da vam se dlanovi spoje. Isprepletite prste i pokretom odozdo prema gore privucite isprepletene ruke na prsa. Na udisaju naslonite jezik na gornje nepce, blizu prednjih gornjih zuba, i na izdisaju ga spustite. Ponovite podizanje i spuštanje jezika opuštajući se u ovom položaju tijekom četiri do osam punih krugova disanja.

MISLEĆA KAPA
Uhvatite prstima oba uha istodobno i nježno “odmotavajte” zakrivljene vanjske hrskavice ušnih školjki. Počnite od vrha ušiju i nježno masirajte prema dolje završavajući na donjem dijelu ušnih resica. Ponovite cijeli proces tri ili više puta.

MOŽDANE TIPKE
Jedna ruka počiva na pupku. Palcem i kažiprstom druge ruke napipajte dva šuplja područja ispod ključne kosti, otprilike dva i pol centimetra od središnje linije prsa, gdje se ključna kost susreće s prsnom kosti. Dubinski masirajte ove točke tridesetak sekundi i pritom usmjeravajte oči slijeva nadesno i zdesna nalijevo.

SLON – Ustanite i postavite noge u širini ramena. Okrenite se prema suprotnom kraju prostorije i zamislite na zidu veliku ležeću osmicu. Blago savijte koljena i ispružite lijevu ruku ravno ispred sebe. Nagnite glavu i prislonite se lijevim uhom na svoje lijevo rame. Kretanjem čitavog gornjeg dijela tijela, počevši od struka, ocrtavajte kažiprstom ležeću osmicu krenuvši od njezina središta gore ulijevo. Duboko dišite i gledajte preko prstiju. Zatim ponovite isto desnom rukom naslonivši se desnim uhom na desno rame.

SOVA
Lijevom rukom uhvatite vrh desnog ramena, pokraj vrata, i čvrsto ga stisnite. Duboko udahnite. Na izdisaju okrenite glavu udesno i opušteno pogledajte preko desnog ramena. Na udisaju vratite glavu u početni središnji položaj. Na izdisaju okrenite glavu ulijevo i pogledajte preko lijevog ramena. Na udisaju ponovno vratite glavu u početni položaj. Sada na izdisaju spustite glavu naprijed i naslonite bradu na prsa. Na udisaju ponovno uspravite glavu. Ponovite okretanje glave u sva tri smjera tijekom tri ili više krugova disanja. Vrat i ramena se opuštaju.

Vježbe su opisane i preuzete iz knjige "BrainGym u poslu", autora Paul E.Dennison, Gail E.Dennison i Jerry V. Teplitz.

Zadnje objave