Stručnjaci pojašnjavaju kako već između 4. i 6. godine života učenje stranog jezika pozitivno utječe na djetetov kasniji razvoj, stvara samopouzdanje te čak olakšava učenje stranog jezika u kasnijoj životnoj dobi. Stoga bi već u ranoj predškolskoj dobi bilo dobro poticati dijete da počne učiti strani jezik – djeca tad vrlo dobro usvajaju jezike što im služi za bolju koncentraciju, komunikaciju, stjecanje jezičnih sposobnosti i vještina. Znajući sve o važnosti učenja stranog jezika već u ranoj i predškolskoj dobi i u našem vrtiću krenuli smo s provođenjem ranog učenja engleskog jezika upravo u skupini s djecom predškolske dobi – u skupini “Sunašca (Sunshines)”.
“Teta, a kad ćemo mi početi učiti taj engleNski?”
Mi odgajatelji, uz to posebno educirani za provođenje ranog učenja engleskog jezika, znamo da je najbolji način učenja u igri, i to pjevajući pjesmice, brojalice (uz rimu i pokret), pričajući priče, plešući, glumeći, crtajući…zapravo, provodeći sve one aktivnosti koje dijete može pratiti, koje su im zabavne i pristupačne. Primjenjujući suvremeni pristup radu, engleski se jezik uvodi spontano, u svakodnevnim situacijama, odnosno, situacijskim pristupom, a nikako direktnim poučavanjem uz strogo strukturirane sadržaje. Tako dijete najprirodnije usvaja engleski jezik, a da ni samo nije svjesno da ga zapravo “uči”.
Osim stvaranja poticajnog okruženja i atmosfere, djeci se nude dinamični i zanimljivi sadržaji kojima se motivira djecu na usvajanje engleskog jezika te na spontano svladavanje jezične strukture, gramatičkih oblika i rječnika. Usvajajući engleski jezik promiče se kod djece svijest o stranim kulturama i tradicijama, razvija se interes za duge ljude i zemlje, stvara se svjesnost o djetetu kao stanovniku svijeta.
Ipak, iznad svega, uz razvijanje interesa i pozitivne motivacije za engleskim jezikom, u našoj skupini “Sunašca” stvaramo ono najvažnije – ljubav za učenjem engleskog jezika.
Edukacija odgajatelja je u potpunosti financirana iz Europskog socijalnog fonda, kroz projekt “Radost za radost”.
A o tome zašto je dobro učiti engleski, spikaju naša djeca…
“Zato jer kad ideš u školu bit će ti lakše.”
“Da bi mogli igrat Uno jer su upute na engleskom.”
“Kad idem na put onda govorim engleski, baš mi je ugodno to.”
“Zato da znamo reći kako se zovemo na engleskom kad nas netko pita.”
“Da možemo pročitati puno priča i naučiti pjesme.”
“Zato kad netko priča engleski da i mi znamo što govore.”
“Onda ako idemo u Englesku možemo sve reći. U Americi se priča američki engleski i u Australiji – australijski.”
“Da učimo pričati engleski. Pa ako neki čovjek ili čovjekica iz Engleske dođe tu da možeš s njima pričati engleski!”
Priča li se engleski samo u Engleskoj?
“Ne! Možeš ga pričati i drugdje – u Njemačkoj, Austriji, Italiji…u svim zemljama! Evo, i kod nas u grupi se priča engleski!”