13. svibnja 2019.

Cjeloživotnim obrazovanjem do profesionalnog identiteta

Cjeloživotnim obrazovanjem do profesionalnog identiteta

U Sisku je 9. i 10. svibnja održan međunarodno-znanstveno stručni simpozij na temu “Cjeloživotnim obrazovanjem do profesionalnog identiteta” u organizaciji Dječjeg vrtića Sisak Stari i Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Ravnateljica Martina Magaš i pedagognja Admira Iljazi prikazale su razvoj identiteta Dječjeg vrtića “Radost” Crikvenica. Istakle su značaj sudjelovanja vrtića u procesu samovrednovanja (2011./12)., rada tima za kvalitetu i strategija kojima je planirano postupno obogaćivanje vrtića novim programima i osnaživanje postojećih.

Stručno usavršavanje bitan je čimbenik razvoja ustanove te se stoga njemu pridaje poseban značaj. Svake godine planiraju se obavezne teme stručnog usavršavanja za sve djelatnike. Omogućeno je i pohađanje edukacija temeljem osobnih interesa pojedinih odgajatelja koji stečeno znanje prenose kolegicama i unose promjene u rad. U suradnji s vrtićima iz Triblja i Novog Vinodolskog razvijen je specifičan model stručnog usavršavanja putem kojih tri vrtića zajednički planiraju dio stručnih usvršavanja te dijele svoje profesionalne i financijeke resurse.

Zahvaljujući konstantnom ulaganju u cjeloživotno obrazovanje rad vrtića obogaćen je programima: znakovanje beba, floortime pristup u radu s djecom s teškoćama, Brain Gym, senzorna integracija. Pokrenut je kraći program za potencijalno darovitu djecu te program Montessori u jednoj skupini u Jadranovu. Vrtić već niz godina razvija refleksivnu praksu, odnosno potiče timski rad pedagoških djelatnika i zajedničko planiranje odgojno-obrazovnog procesa korištenjem dokumentacije (snimke,fotografije, izjeve djece i sl.) u cilju razvoja profesionalnog i osobnog znanja te kvalitete rada.

prezentacija

Kroz projekt “Radost za radost” koji se financira iz Europskih fondova dobivena su značajna sredstva upravo za profesionalni razvoj djelatnika. Planirano je uvođenje Montessori programa u sve skupine u Jadranovu, obogaćivanje redovitih programa ranim učenjem engleskog jezika, senzornom integracijom, terapijom igrom. Svi odgajatelji imaju mogućnost uključivanja u radionice kreativnog treninga, keramičke i grafičke radionice. Kroz stručne ekskurzije omogućena je razmjena iskustava i znanja te uže povezivanje sa partnerskim vrtićima.

Stručno usavršavanje na području suradnje i partnetnerstva s roditeljima te provedba radionica Rastimo zajedno pridonjela je razvoju prepoznatljivosti vrtića kao mjesta podrške roditeljstvu. Odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja Dječji vrtić “Radost” je u rujnu 2018. godine imenovan Stručno-razvojnim centrom za podršku roditeljstvu i program “Rastimo zajedno”, prvim vrtićem – centrom izvrsnosti na području Primorsko-goranske županije.

Zadnje objave